dreamsims

Inlägg publicerade under kategorin The Career Challenge Familjen Hope

Av Tove - 23 februari 2014 17:03

Hej!

Idag har min lillasyster önskat att jag ska spela med min Career Challenge-familj Hope. Så idag har jag spelat lite, och nu kommer förstås ett inlägg om vad som har hänt sedan sist!

Nu är Linnea tillbaka i Starlight Shores efter en händelserik resa i Al Simhara. Hon har inte sitt arbetspass förrän sent på kvällen, så hon gick till stadens salong och högg tag i först bästa tatuerare. Hon skulle tatuera sig eftersom hon både var modig och hade velat det ganska länge. Det blev tre stycken tatueringar - en ros, en delfin och ett vakande öga på handen. Linnea blev mycket nöjd och tackade den snälla tatueraren.

Där hemma gjorde hon den stora upptäckten. Hennes padda, Vincent, hade dött! Linnea tog snabbt en håv och tittade en sista gång på Vincent innan hon spolade ner honom i toan. Hon visste ju mycket väl varför han dött, hon hade glömt att mata honom...

Linnea bestämmer sig för att ta mycket väl hand om hennes kvarstående husdjur - en guldfisk.

Det är dags att påbörja nattens arbete. Det var lugnt denna kväll, bara två stycken hus var hemsökta och hon kunde åka hem vid halv elva-tiden, trots att hon slutar kl 03:00.

Linnea börjar bli lite mer kändare i stan, nu är hon på nivå 3 i spökjägaryrket. Här får hon beröm från en tjej vars hus var fullt av spöken, tills Linnea drev bort dem.

Jag köpte även ett antikt schackbord

till henne, som Linnea glatt ägnade ett par timmar åt tills hon kom upp till nivå 1 i logik. Det gick förvånansvärt snabbt och det gjorde att hennes karriär fick en rejäl boost.

Dagen därpå var det dags för att bege sig till Al Simhara. Linnea är som sagt på nivå 1 i visum för Al Simhara, men vi hoppas på nivå 2 efter den här resan. Linnea påbörjade sitt gamla äventyr, mot MorcuCorp förra gången hon besökte Egypten, och det var dags att avsluta äventyret också.

Äventyret var i  Himlens pyramid och det var att man ska försöka hitta livets relik. Dock fann hon inte den på en hel dag, jag försökte och försökte... Och ärligt talat så klarade jag inte den utan hjälp! Den var verkligen svår och jag blandade ihop vart jag hade varit, hehe. Jag klarade det i början, men mot mitten var jag tvungen att ta hjälp. Jag har aldrig utforskat gravkammare så många gånger förut, och absolut inte den här. Därför tog jag hjälp av en video som jag hittade på Youtube. Här kommer lite bilder från hennes äventyr, eftersom jag inte kommer ihåg vad det var exakt som hon gjorde.

Linnea var ju tvungen att stanna och fiska lite, eftersom det är ett av hennes största intressen. Dock nappade inte fisken, tyvärr.

'

Och här inne fanns det jag letade efter - livets relik.

Hoppas ni gillade inlägget! Om ni uppskattade det kan ni gärna trycka på det lilla hjärtat längst ner till höger om inlägget. :)
Ha en fortsatt trevlig kväll, och hoppas att du blev nöjd, Meya att jag spelade med Hope-familjen!

Av Tove - 9 februari 2014 17:17

Linnea har inlett en karriär inom spökjägaryrket eftersom hennes livlånga önskan är att nå nivå 10 i det yrket. Hittills har hon jobbat två dagar och älskar sitt jobb! Hon är i nivå 2 nu.

Linnea fick även ett eget litet hus nu, så hon slapp sova utan tak när det åskade och blixtrade.

Det är dags för Linnea att återvända till Al Simhara! Denna gång kommer hon att vara där i 5 dagar istället för 3 eftersom hon har nivå 1 i visum! Hon hade redan ett påbörjat uppdrag så det fortsatte hon med. Hon skulle fråga en kvinna om en antik bok.

När hon hade gjort det fick hon ett nytt uppdrag - att gå in i ett dolt bibliotek under sanden i jakt på en bok. Först var jag tvungen att lära känna ägarna till huset, så Linnea gick fram till första bästa. Det var en man som heter Fahad och blev attraherad av henne, men han hade en fru och han var faktiskt inget vidare. När de blivit vänner la jag märke till en dold kontakt, så hon gick dit för att undersöka!

Dags för ännu ett äventyr!

Linnea hittade det hon letat efter, den antika boken plus en bit fragment. Nu har hon klarat 2 gravkammare!

Nästa uppdrag blev mot MorcuCorp, förut har hon jobbat för dem. Det verkar växla väldigt mycket. Denna gång skulle hon ta sig ner i MorcuCorps högkvarter och lämna muta. Högkvarteret låg nere i en familjs hus, så Linnea begav sig dit! Först visste jag inte vad jag skulle göra, familjen ägde ingen dator och jag kom inte på en annan lösning. Men i ett litet hus fanns en dold kontakt!

(Det var full kalabalik där nere, så fort Linnea gick dit följde hela familjen med)

Vägen dit var svårare än de andra gravkammarna men till slut lyckades hon komma ner dit hon skulle. Hon blev dock lite svedd av en elektricitet-fälla på vägen ner.

När Linnea både lämnat mutan i en av gravkammarens kistor och hackat sig in på en av MorcoCorps datorer fick hon gå hem till baslägret med livet i behåll. Nästa uppdrag blev att gå in i en pyramid där det fanns vatten.

Dags att ta sig an nästa uppdrag!

Linnea klarade det nästan men sedan blev hon för trött för att orka mer och åkte hem.

Av Tove - 29 januari 2014 18:27

Angående den där bilden ovan, kanske kommer byta ut den mot en finare bild eftersom jag gjorde den på de bilder jag tog igår.

Linnea har då återvänt från sin tredagarsvistelse i Al Simhara. Vill egentligen dit igen, men det går ju inte, haha. Första dagen hemma spenderades vid sjön (dels för att det är nära och dels för att jag älskar fiskefärdigheten), men Linnea fick ingen napp. Hon stod där från morgon till kväll! Ganska frustrerande när jag förväntade mig få en endaste liiiten fisk...

Linnea är ganska irriterad på att fisken alltid vill släppa kroken när hon tror att hon kommer få napp...

Dagen därpå startades med en kokosnötsdrink från minikylen (som dessutom inte finns i vanliga kylskåp)...

... och avslutades med att hon somnade i en säng på brandstationen. De har ju trots allt tak över huvudet, duschar och mat där. Lika bra att utnyttja det.

Eller ja, hon gick och la sig kl 20:00 och vaknade 22:00. Så dagen är inte helt slut än! Linnea sprang till en annan fiskedamm eftersom snabbköpet ville ha tre fiskar av henne plus att hon har registrerat sig som egen företagare inom fiske!

Denna gång blev det definitivt napp och flera fisksorter metades upp. Hon kom också upp i nivå 3 inom fiske! Alla fiskar utom tre stycken sålde hon varav tre gick till snabbköpet.

Nu är det dags att bege sig till Al Simhara igen! När Linnea kom till baslägret försökte hon avsluta uppdraget att prata om vad de lokalboende tyckte om MorcoCorp. 1/3 var klara och Linnea grabbade tag i närmsta sim i närheten.

Det gick väldigt bra och uppdraget lyckades. Sedan fick hon ett nytt uppdrag att hämta några eldfrukter inne i Brännande sandens gravkammare åt MorcoCorp. Men istället för att bege sig dit gick Linnea till Sfinxen.

Man kan väl säga att det gick sådär... Hon blev nästan uppbränd av en eldfälla, och längre kunde hon inte komma, så Sfinxen klarade hon inte denna gång. Dags för Brännande sandens gravkammare. Innan hon gjorde det gick hon bara till marknaden för att köpa några dusch-på-burk eftersom det skulle vara väldigt varmt där inne. (Btw, det var där jag var igår och misslyckades...)

Nyckeln fick jag gratis av den där mannen som jobbade för MorcoCorp så det var bara att gå in till salen där eldfrukterna fanns.

Efter det här uppdraget fick Linnea nivå 1 i visum, så alltså är jag på god väg! Fast jag förstår verkligen inte hur jag ska kunna klara 2 gravkammare till...

Sedan var det dags att resa hem igen, men det är inte sista gången vi ser Al Simhara!

Där hemma köpte hon två skålar med vatten att ha som akvarium. Guldfisken Tris och en padda fick plats i dem. '

Hoppas ni gillade inlägget och kommentera gärna!

Av Tove - 28 januari 2014 19:35

Som jag skrev förut har jag börjat på The Career Challenge som går ut på att jobba kort sagt. Läste om det hos Spacesims och det verkade så himla kul så jag tänkte testa det nu.

Min grundsim är min sim i headern, Linnea Hope. Hon har egenskaperna Modig, Älskar värmen, Hopplös romantiker, Excentrisk och Tursam. Linnea är bosatt i Starlight Shores eftersom det är staden jag spelat minst på och jag vill ge den en chans. Hon fick flytta in på den största tomten i Starlight Shores och skaffa sig det allra nödvändigaste. Toalett, handfat, minikyl och säng. Dessutom en vägg, så hon får ett privatliv också, haha. ;)

Första "uppdraget" heter "The Adventure Sim" och går ut på att man ska:

Ha en mumie i hushållet

Nå nivå 3 i visum i alla länder

Ha utforskat och klarat tre gravkammare

Gifta sig med en lokalbo

Detta ska bli spännande och se om jag klarar det, har inte spelat jättemycket i andra länder.

Linneas första resmål blir Al Simhara, mest för att jag mer eller mindre inte gillar landet. Och jag vill ge det en chans. Det är ett väldigt spännande land och ville ge mig ut i pyramiderna direkt. ;)

När hon anlände började hon med att spana in baslägret som bestod av några tält och ett rum för mat och ett rum för toalett m.m Sedan kollade hon på anslagstavlan eftersom jag ville att hon skulle börja med ett äventyr direkt.

Uppdraget blev att hitta de försvunna papperen i Upptäckargraven och lämna de till någon som hette Youssef.

Upptäckargraven ligger bredvid baslägret och blir en enkel match, har varit där förut. Men först åkte hon på sin moped till stadens torg kan man säga för att skaffa lite förnödenheter.

Hon köpte torkad mat, dusch-på-burk, tält, ormtjusarkorg och en egen moped. Sedan bar det av till Upptäckargraven! (Inte för att hon behöver det till just den gravkammaren, men i framtiden)

Uppdraget klarades galant, inga fällor eller påstötta mumier. Hon återlämnade papperen till Youssef och fick ett nytt uppdrag av honom hos en annan man. Nu skulle Linnea hämta 4 turkosa stenar.

När Linnea återlämnat de till mannen bestämde hon sig för att sova över i hennes tält på mannens tomt, vilket resulterade till att mannen själv och en kvinna kom ut och skällde.

Dagen därpå fick hon ett nytt uppdrag av samma man, att prata affärer med tre stadsbor. Men jag struntade i det och skickade Linnea ner i den lilla pyramiden. Hon är i princip helt oerfaren, så jag är väldigt grym mot mina simmar med tanke på vad som kan finnas där nere...

Tillträde!

När Linnea tittade i en sarkofag möttes hon av en läskig syn. Nämligen fanns det en mumie där inne.

Mumien och Linnea började slåss, och eftersom Linnea varken är atletisk eller erfaren när det gäller mumieattacker vann mumien. Men det kanske var tack vara hennes egenskap Turlig som gjorde att hon bara svimmade och inte fick bestående skador (mumiens förbannelse).

När Linnea försökte smita efter att hon vaknat upp igen så hindrade en eldfälla henne! När hon ägnat lite tid att desarmera den kunde hon smita förbi och mumien slank in i sarkofagen igen.

Så Linnea klarade aldrig den där gravkammaren, hon lyckades inte lista ut hur man skulle gå vidare plus mumiemötet då. Men det gör ingenting, hon fick i alla fall lite mer visumpoäng och mumien blev dessutom attraherad av henne. Det går framåt!

Väl där hemma var Linnea spänd på att åka tillbaka men hon kunde inte det, tyvärr. Så här ser hennes "hus" ut.

Jag vet att det är ganska likt Spacesims när det gäller badrummet, men jag tog det billigaste för att spara pengar plus att väggen ger lite avskildhet mot folk som går förbi.

Välkommen till min Sims 3 blogg! Jag heter Tove och är en tjej på snart 13 år gammal, jag har spelat Sims i 3-4 år. På den här bloggen kommer jag skriva om det mesta som rör Sims. Jag gör länkbyten så kommentera ifall ni vill göra ett. Kul om du stanna

Vilken familj tycker ni bäst om och vilken familj vill ni se mer av på bloggen? :)
 PGC Winter
 The Career Challenge familjen Hope
 100 baby challenge-familjen
 Livet med en alien
 Mitt simsliv

<<< Oktober 2015

Regler på bloggen

Jag har några regler på bloggen för att det ska bli en trevlig plats.

1. Var trevlig mot andra! Det inkluderar mig också.Säg inga fula ord, kommentera inga dumma grejer! Tänk efter innan du skriver något dumt! Det sårar faktiskt. Något elakt över huvud taget förekommer inte på denna blogg!

2. Det är okej att göra reklam för sin blogg, men på ett hyfsat och artigt sätt.

3. Frågor ställs i frågerutan och inte i kommentarerna! Visst är det okej med frågor i kommentarsfältet men helst ska de vara i frågerutan.

Jag har rätt att blockera din IP-adress ifall du är otrevlig mot mig eller någon annan.  Men åsikter om bloggens förbättrande kan jag gärna ta emot, men tänk på att göra det på ett trevligt sätt.  Om du tycker att det är något jag gör fel och kan ändra på, skriv hur jag kan ändra på det.

Jag hoppas att ni följer bloggen, och ha förresten en trevlig dag! :)

Mail

Jag har en mail till bloggen! Jag tar emot bilder, gästinlägg, frågor, förslag på hur bloggen kan förbättras, tävlingsbidrag (om jag har en tävling) och allt mellan himmel och jord! Vill du bara säga hej eller berömma något är det självklart välkommet.

Så maila till: dreamsims@outlook.com

Ser fram emot att få ditt mail.

Länkbyte

Vill du göra ett länkbyte med mig? Jätteroligt att höra! Allt du behöver göra är att skriva en kommentar och berätta att du vill göra ett länkbyte, och självklart skriva adressen till din blogg! Om du vill maila går det också bra (tove.c@hotmail.com). Jag gör tyvärr bara länkbyten med simsbloggar!

Om du tar bort mig från din lista med länkningar, tar jag bort din länkning. ;)

Hoppas nu att ni vill göra ett länkbyte med mig! Tack på förhand.